• سه شنبه ١٢ بهمن ١٤٠٠-١٠:٥٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٣٧١٦
چمران در صحن شورا: 2-44

ورود امام سرآغاز پیروزی انقلاب بود

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنان مقدماتی خود در چهل و چهارمین جلسه شورا بیان داشت: ورود امام سرآغاز پیروزی انقلاب ما بود و از همین روی، این روز برای ملت ما فراموش‏ ناشدنیست و باید قدر آن را بدانیم و به سادگی از کنار آن نگذریم و تحت تاثیر فریب دشمن قرار نگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شورای اسلامی شهر تهران،  مهدی چمران رئیس شورا، در سخنان مقدماتی خود ضمن تبریک روز ورود امام در 12 بهمن سال 57، گفت: 12 بهمن ماه روزی است که برای ملت ما و امت اسلام و مستضعفین جهان سرنوشت ساز شد و برای کسانی که در وقایع آن روز حضور داشتند فراموش نشدنی است.

چمران با اشاره به اینکه در آن زمان مسئولیت داخل فرودگاه مهرآباد را داشته و شاهد ورود امام بوده است، تشریح کرد: در این روز امامی که 14 سال در تبعید بود و با نوار کاست با ملت خود صحبت میکرد، وارد کشور شد و دستگاه طاغوت در آنجا هم زهر خود را ریخت و از پخش مستقیم مراسم جلوگیری کرد و بلندگوهای مراسم استقبال را قطع کرد. دولت وقت کشور، دشمن امام بود، اما امام با کمال شجاعت و قدرت وارد کشور شدند و مسیر را با اتوموبیل تا بهشت زهرا طی کردند و همگی میدانیم که چه استقبال بینظیری از ایشان به عمل آمد.

او ادامه داد: تنظیمات امنیتی که تدارک دیده بودیم، فقط تا میدان آزادی دوام آورد. در آنجا انبوه جمعیت اتوموبیل حضرت امام را محاصره کرده و تنظیمات امنیتی را از هم پاشید. بعد هم امام به بیمارستان امام خمینی حرکت کردند تا از مجروحانی که به دست دژخیمان حکومت پهلوی آسیب دیده بودند، عیادت کنند.

چمران افزود: ورود امام سرآغاز پیروزی انقلاب ما بود و از همین روی، این روز برای ملت ما فراموش‏ناشدنیست و باید قدر این آن را بدانیم و به سادگی از کنار آن نگذریم و تحت تاثیر فریب دشمن قرار نگیریم. امیدوارم ما شایستگی این را داشته باشیم که از این انقلاب پاسداری کنیم.

در ادامه چمران تاکید کرد: ورود حضرت امام با این ابهت و صلابت، خود گویای این بود که انقلاب اسلامی از همان روز همینطور با سرعت خاصی به جلو خواهد رفت و این نشانه موفقیت ما بود. انشالله قدر انقلاب و رهبر عالیقدر خودمان را بدانیم و خداوند قطعا در این راه مددکار ما خواهد بود.  

چمران در ادامه سخنان خود به  رحلت مرجع عالیقدر، آیت‏الله صافی گلپایگانی اشاره کرد و افزود: امروز یکی از مراجع عالیقدر و علما و دانشمندان ما به دیار باقی شتافت که برای روح بلند ایشان طلب مغفرت الهی میکنیم. انشالله خداوند ایشان را در جایگاه برین قرار دهد. به خانواده و بازمانگان ایشان و به همه شیعیان و مقام معظم رهبری تسلیت عرض میکنیم.

وی در همین راستا افزود: هرساله در شورای شهر، روزی را برای زیارت مراجع انتخاب نموده و در این روز به قم می‏رفتیم. باشد که این سنت حسنه باز هم تکرار شود.

همچنین چمران با توجه به حضور جهانبخش لطفالهی، رئیس شورای اسلامی شهر پاوه در صحن شورای اسلامی شهر تهران، ضمن خیر مقدم به ایشان گفت: شهر پاوه، شهری تاریخی است و اینجانب هرساله 26 مرداد این سعادت را دارم که در کنار عزیزانمان در پاوه باشم.

وی در ادامه افزود: پاوه مردمی متدین دارد و متدین ترین کردها در پاوه ساکن هستند و انشالله که همیشه این سعادت را داشته باشند.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: